سخنرانی ماهانه، خرداد 98: “اسلوونی، سه‌راهی فرهنگ‌ها”

سخنرانی ماهانه، خرداد 98: “اسلوونی، سه‌راهی فرهنگ‌ها”

سخنرانی ماهانه، خرداد 98: “اسلوونی، سه‌راهی فرهنگ‌ها” 150 150 Hamzeh

روز یکشنبه پنجم خرداد از ساعت 5 بعد از ظهر سخنرانی دکتر صیادپور در دفتر انجمن اسپرانتو برگزار گردید. در این جلسه که هشت نفر از اسپرانتودانان در آن شرکت داشتند، آقای دکتر صیادپور به معرفی کشور اسلوونی و بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد جغرافیایی و فرهنگی این کشور پرداختند. نکته جالب توجه در این نشست، حضور دو چهره جدید بود که از طریق شبکه‌های اجتماعی با انجمن آشنا شده و برای نخستین بار در چنین جلساتی شرکت می‌نمودند.

2 دیدگاه
  • با درود
    من در شگفتم حدود 120 ساله که زبان اسپرانتو شکست خورده حالا چرا تعداد کمی در ایران باز دنبال این زبان و پروژه شکست خورده هستند

    • با سلام
      دوست محترم آیا این اطلاعات شما بروز است؟ آیا فکر میکنید کنگره های همه ساله در کشورهای اروپایی و لیست بیکرانی از ادبیات جهان و کتب مشهور از حافظ و سعدی و قرآن و.. برای زبان شکست خورده است؟
      حتی فرض بگیریم که زبان شکست خورده است شما بعنوان یک انسان عاقل و منصف آیا حاضر نیستید ظرف مدت سه ماه یک زبان خارجی را با صرف روزی نیم ساعت یاد بگیرید ودر سفرهای خارجی بخوبی از آن استفاده کنید و یا ترجیح میدهید سالها انگلیسی را در دوران راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه بخوانیم ولی حتی نمیتوانیم با این میزان آگاهی خودمان را معرفی کنیم.
      بهرحال حق انتخاب با شماست.
      موفق باشید

خطا: فرم تماس پیدا نشد.